wtorek, 1 lipca 2014

Obrączkowanie "na życzenie" - Koko - myszołów z Sobótki

Po ulewach na przełomie maja i czerwca, pewien mieszkaniec Sobótki znalazł pisklę myszołowa, leżące na ziemi pod gniazdem. Długo się nie zastanawiał i zabrał malucha do siebie. Zbudował dla niego wolierę, skontaktował się z weterynarzem Piotrem Szymańskim i dzięki jego radom odchował młodego, zdolnego do lotu myszołowa.
Ptak nie był daleko od gniazda, ponieważ znajdowało się ono 300 m od domu znalazcy i mógł obserwować ze swojej woliery ptaki latające po niebie (między innymi inne myszołowy).
W drugiej połowie czerwca myszołowa odwiedziła Gosia, założyła mu obrączkę, zebrała pomiary biometryczne i sfotografowała upierzenie. Myszołowy mają bardzo dużą zmienność wyglądu upierzenia. Dotyczy to jasności piór oraz wzoru pasków na piórach, które mogą tworzyć różne rysunki na poszczególnych częściach ciała.
Młodziak wyruszył w świat 21 czerwca.

Widok na Ślężę
Juvenalna twarz
Juvenalne skrzydło
Juvenalny ogon

W dniu wypuszczenia

2 komentarze:

  1. Przeczytałem i obejrzałem materiał o tym wspaniałym ptaku .I chcę się podzielić wczorajszą obserwacją i zdjęciem zaobrączkowanego myszołowa.Na tą chwilę mogę podać tylko te lietry z obrączki które są widoczne na zdjęciu .W górnym wierszu widnieją litery -DA3,w śrdkowym 7.OP , a w dolnym POL.Mi te znaki nic nie mówią ale może Pani Małgorzata mogłaby się wypowiedzieć na temat tej obrączki u tego młodziaka.
    Pod tym linkiem jest zdjęcie tego ptaka.
    https://stach-hej.flog.pl/wpis/13425873/zaobraczkowany#w
    Tu jest mój adres;
    stach1322@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Poprawka do mojego komentarza na temat obrączki.Podałem zły adres.
    Ten jest prawidłowy.
    stachu1322@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

Polecamy posta

Wrześniowe Kalibracje

Pod nieco zagadkowym tytułem opiszemy co ważnego dla światka obrączkarskiego wydarzyło się w pierwszych dniach września na Bukówce.

Popularne posty